Facebook reklamlarında hədəf kütlə seçimi / Selecting target audience on Facebook ads

A page for women targets men.

A page for women targets men.

Bir qadın səhifəsi hədəf kütləsini seçərkən kişi-qadın ayrımı etmədən hərkəsi hədəf olaraq seçdikdə ortaya çıxan nəticə bu olur: qadınlar üçün hədəflənən reklamı kişilər görür, gözardı edir, reklamverənin pulu boşuna gedir, reklamın effektivlik əmsalı aşağı düşür, həttə əlaqəsiz insanları hədəflədiyi üçün spam olaraq işarələnə bilər.

This is what happens when a Facebook page for women targets everybody without deselecting men from the target audience. The result is, of course, ineffective ad, which may even lead to be marked as spam.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: